Jumaat, 3 Ogos 2012

Sekuntum Bunga Berduri


Tetiba teringat satu citer lama bertajuk Marah Marah Sayang. Lame dowh tak masuk tibi citer ne.

Suka nengok si comei Norlida Ahmad a.k.a conie.

Mak penah bagitau... nape ada NURLAIDA kat belakang nama aku. Sebabnya mak abah minat nama NORLIDA tu lah, tapi masa daftar nama pendaftar silap taruk NURLAIDA.  Tok Wan yang pada asalnya berhajat nak taruk nama aku Siti Hajar terpaksa menerima nama yang dipilih anak menantunya. Jadilah aku FARAHNURLAIDA [Rasanye tak penah lagi jumpe orang lain nama sejibik macam nama aku kan? Kalo ade bagitau, aku blanje aiskrim MC D].

Dalam citer tu ade satu lagu aku suka bangat sampei sekarang. Gini lirik dia :

sekuntum bunga yang merah
di dalam taman itu
bau nya harum dan mewangi
indah dan suci

Terpesonaku memandang mu
tersentuh jua hatiku
melambai-lambai bunga itu
ditiup bayu

inginku meraih
kubelai penuh hati
sayangnya bunga itu
dikelilingi duri

ku capai utk mengapaimu
tersusuk duri jariku
nampaknya luka dan berdarah
ku tak berdaya
ku tak berdaya 










Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LATEST!!!

TAK SEMPURNA : RIN MUZAFFAR. LAGU SELINGAN DRAMA LELAKIMU YANG DULU

Assalamualaikum... Tuan Umah singgah umah da bersawang ni jap... No idea la nk update blog... Jom layan lagu Tak Sempurna ol...

RAMAI SINGGAH SINI :