Selasa, 3 Julai 2012

Dejavu


Perkongsian maklumat.



Pernah tak anda mengalami sesuatu peristiwa, dan anda merasa seolah-olah anda pernah melalui peristiwa tersebut sebelum ini. Dan adakalanya ia berbeza sedikit daripada yang pernah anda alami.
 Fenomena ini dikenali sebagai Dejavu. Dan saya yakin ramai yang telah melaluinya. Percaya tak anda bahawa apa yang berlaku semalam, hari ini, besok atau lusa, telahpun berlaku beberapa kali dan akan berlaku lagi. Hidup ini umpama satu kitaran. Semua kehidupan ini berputar mengikut paksinya. Dan akan terus berputar. Misterinya di sini, bagaimana tiba-tiba otak kita boleh mengingati apa yang belum berlaku seperti dalam fenomena Dejavu? 
Ada satu teori yang menarik yang ingin saya ketengahkan di sini.
Dejavu hanya berlaku apabila ada makhluk lain yang cuba mengubah time frame kita 
[adakah ini berkait rapat dengan doa seseorang kepada kita? Wallahu'alam]

Otak kita telah dicipta untuk mengenalpasti kehidupan ini sebagai satu garis yang lurus, jadi kita cuma nampak apa yang telah berlaku dan bukannya apa yang belum berlaku. 
Sedangkan makhluk ini hidup diluar time frame manusia. Ia boleh nampak apa yang berlaku esok dan seterusnya. Tindakan makhluk ini mengubah time frame kita adalah sama seperti manusia mengubah kedudukan pokok-pokok di laman rumah kita. 

Di alam kita, kita cuma boleh mengubah lokasi. Sedang di alam lain, mereka boleh mengubah masa kita. Menarik bukan? 

Namun dalam apa jua keadaan, yakinlah bahawa Allah SWT maha mengetahui segala isi alam dan kekuasaannya tiada tolok bandingnya. Yakini itu!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LATEST!!!

TAK SEMPURNA : RIN MUZAFFAR. LAGU SELINGAN DRAMA LELAKIMU YANG DULU

Assalamualaikum... Tuan Umah singgah umah da bersawang ni jap... No idea la nk update blog... Jom layan lagu Tak Sempurna ol...

RAMAI SINGGAH SINI :